Lyssna på sidan Lyssna

Trasigt avfallskärl

Om ditt avfallskärl, lock eller hjulen till avfallskärlen är trasiga så kan du beställa reparation eller utbyte av kärlet via vår e-tjänst. Du kan också kontakta vår kundtjänst via telefon eller mejl.

Beskriv så utförligt som möjligt vad som är trasigt och passa på att kontrollera hela kärlet så att vi kan åtgärda alla brister vid ett och samma tillfälle. I första hand försöker vi laga det som gått sönder. Vi åtgärdar kostnadsfritt de skador som uppkommit av normalt slitage. Använd gärna vår e-tjänst!


Vid beställning av ett nytt kärl är det viktigt att du hämtar ut kärlet, eller ser till att rätt kärl hämtas efter tömning. Det nya kärlet registreras in i vårt kundsystem och förses med id-uppgifter, i form av en adressetikett och en tagg som läser av dina kärltömningar för din fastighet.


Om du kontaktar kundtjänst så vill de veta ditt namn och telefonnummer, fastighetsbeteckningen och adressen där kärlet står, vad som är trasigt på ditt avfallskärl och på vilken ort du vill hämta ditt kärl, Backe, Gäddede, Hammerdal, Hoting eller Strömsund.

Kontakta oss

AVA-enheten

Box 500

833 24 Strömsund

Kontakta kommunen

0670-161 00 (växel)

Kontakta gärna

Senast ändrad/granskad: