Det är viktigt för oss att veta vad du tycker för då kan vi bli bättre i vårt arbete med att ge bra service. Via våra e-tjänster kan du lämna beröm, förslag, förbättringsområde, klagomål eller övriga synpunkter på våra verksamheter, tjänster och dagliga service.
Det är viktigt för oss att veta vad du tycker för då kan vi bli bättre i vårt arbete med att ge bra service. Använd gärna vår e-tjänst för att lämna förslag, synpunkter och klagomål.
E-tjänst: Lämna synpunkter och klagomål Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Har du förslag, synpunkter eller klagomål inom socialnämndens eller närvårdnämndens verksamhetsområden lämnar du dem via deras e-tjänst.
Har du förslag, synpunkter eller klagomål inom barn-, kultur- och utbildningsnämndens område lämnar du dem via deras e-tjänst.
Du kan lämna synpunkter på flera olika sätt:
Alla synpunkter, både positiva och negativa, är värdefulla och ger kunskap för att förbättra verksamheten.
Har du förslag, beröm eller klagomål på Hjalmar Strömerskolans verksamhet? De kan du lämna i samma e-tjänst, men läs gärna mer om skolans rutiner på deras webbplats.
Klagomål och synpunkter som kommunen registrerar blir en allmän handling som omfattas av offentlighetsprincipen.
Om någon begär att få se en allmän handling är vi som myndighet skyldig att – efter sekretessprövning – skyndsamt och i läsbar form, tillhandahålla den.
Så här lämnar du blanketten
Vi har tre e-tjänster för synpunkter och klagomål, en som gäller socialnämndens och närvårdnämndens verksamhetsområden, en som gäller barn-, kultur- och utbildningdsnämndens område samt en för kommunens övriga verksamheter.
Utifrån vad du fyllt i får rätt verksamhet din synpunkt.
Utskrift från www.stromsund.se
Strömsunds kommun • Box 500 • 833 24 Strömsund • 0670-161 00 (växel)