Vi arbetar för att alla medborgare och besökare ska trivas i vår kommun. Vi har alla ett gemensamt ansvar och genom att du gör oss medvetna om vad som bör åtgärdas i kommunen så kan vi snabbare och effektivare åtgärda problemet.
Om något är fel på kommunens gator, park, lekplatser och vägbelysning, i kommunens fastigheter, på kommunens vattenleverans eller något fel i någon annan av kommunens verksamhet är det viktigt att du anmäler det via vår e-tjänst.
E-tjänst: Felanmälan och lämna synpunkter Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Gör aldrig felanmälan via Facebook eller till enskild person. Då kan din felanmälan bli liggande på grund av ledighet och sjukdom.
Om du anger din mejladress får du automatiskt en bekräftelse på att din felanmälan är registrerad. Väljer du att inte fylla i din mejladress får du ingen återkoppling.
Vi åtgärdar felen som anmäls olika snabbt beroende på hur allvarliga de är. Är det fara för liv eller egendom ger det högsta prioritet.
som sker måndag–fredag kl. 16.00–7.00 samt helgdagar ska du göra felanmälan till:
SOS-alarm
063-51 01 77
Ibland kan vattnet se annorlunda ut. Det kan bero på att avlagringar lossnar från ledningarna när vattenhastigheten och strömningsriktningen ändras, till exempel vid läckage eller när vattnet stängs av.
Utskrift från www.stromsund.se
Strömsunds kommun • Box 500 • 833 24 Strömsund • 0670-161 00 (växel)